Život Olgy Scheinpflugové byl úzce spjat s jedním naším slavným spisovatelem. Byla to životní družka Karla Čapka. Její jméno už možná mnohým nic neřekne, ale do naší kultury se zapsala trvalým písmem.
· Byla to herečka, básnířka, dramatička a spisovatelka.
K umění se Olga upnula také proto, že se nedokázala smířit se smrtí své matky. Divadlo se pro ni stalo jistým záchytným bodem.
· První divadelní zkušenosti nezískávala na prknech, která znamenají svět, ale na stráni, kam chodila hrát divadlo ostatním dětem.
Její otec zprvu s divadelní kariérou své dcery nesouhlasil. Možná ho přesvědčil všemi vážený básník Josef Svatopluk Machar, který přijel do Slaného (hereččina rodiště) na návštěvu. Olga mu začala recitovat jeho básně a její otec si postěžoval, že chce Olga k divadlu. Machar se přiklonil na stranu mladé dívky. Otec tedy ustoupil a Olga mohla zamířit k tehdejší ikoně divadelního světa, ke slavné Marii Hübnerové. Díky svému talentu a dobré herecké výuce, mohla brzy nastoupit do svého prvního divadelního angažmá – do Švandova divadla. Publikum je jí uchváceno.
Čapek a jeho Loupežník
Úspěch v divadle však temperamentní a divoké dívce nestačí a začíná psát první básně. I ty mají úspěch a jsou otiskovány v časopisech. Směle se tedy pustí i do psaní povídek. A právě v té době si jí všimne Karel Čapek. Její kouzlo zapůsobí i na něho natolik, že jí chodí tajně sledovat kukátkem do Švandova divadla. Je tu ale malý problém. Olga je sedmnáctiletá dívka a Čapkovi už minula třicítka. Když se s ní jde konečně seznámit, Olga vůbec netuší, jaká osobnost před ní stojí. V Praze byla totiž krátce, a ještě neměla tu čest spisovatele poznat.
o Čapek se rozhodl dívku získat, a tak jí nabídl roli ve své poslední hře, která se jmenovala Loupežník.
o O rok později Olgu prosadil do vinohradského divadla.
Tito dva nadaní umělci spolu zůstali až do Čapkovi smrti, která ho přišla navštívit roku 1938.